1. Siz hangi Web 2.0 araçlarını
kullanıyorsunuz?
Düzenli olarak Facebook, Instagram, Youtube, Gmail gibi Web 2.0 araçlarını kullanıyorum.
Düzenli olarak Facebook, Instagram, Youtube, Gmail gibi Web 2.0 araçlarını kullanıyorum.
2. Web 2.0 sosyal hayatımızı sizce nasıl
etkiledi? Neler değişti?
Web 2.0 araçları başta gençler olmak üzere
insanların tamamını ele geçirmiş durumda. Şuan hayatımızın büyük bir
çoğunluğunu oluşturan Web 2.0 araçları 7 den 70 e tüm insanlık tarafından
benimsenmiş ve kullanılır vaziyette. İnsanların uzaktaki akrabalarını
dostlarını sevgililerini görmeyi konuşmayı vaat eden bu araçların çok yaygın
olması elbette şaşılası bir durum değil. İçinde bulunduğumuz zamandan 20 yıl
önce bunları hiçbirini yapamayan insanlar şuanda Web 2.0 araçları sayesinde hem
özlem giderebiliyor hem de hoş vakit geçirebiliyorlar.
3. Web 2.0 araçlarını alanınızda nasıl kullanabilirsiniz? Örnek
Veriniz?
Web 2.0 araçlarını fen alanında kullanmak öğrenci eğitimi bakımından son derece yararlı olacaktır. Öğrencilere elektron gibi gözle görmemiz mümkün olmayan kavramları Web 2.0 araçları yardımıyla somut bir şekilde anlatabilir ve derslerin daha verimli işlenmesini sağlayabiliriz.
Web 2.0 araçlarını fen alanında kullanmak öğrenci eğitimi bakımından son derece yararlı olacaktır. Öğrencilere elektron gibi gözle görmemiz mümkün olmayan kavramları Web 2.0 araçları yardımıyla somut bir şekilde anlatabilir ve derslerin daha verimli işlenmesini sağlayabiliriz.
4. E-öğrenmede öğrenci ve öğretmen, geleneksel
öğrenmeye göre farklı mıdır?
Kesinlikle farklıdır çünkü önceden sadece sınıf ortamında öğrenme vardı ama şuan internet üzerinden de öğrenme gerçekleştirilebiliyor. E-öğrenmenin geleneksel öğrenmeye göre avantajları olsa da bir o kadarda dezavantajı var. Mesela öğrenci e-öğrenmede tüm deneyleri tek başına hiçbir tehlikesi olmadan yapabiliyorken, deney sırasında anlamadığı ya da kafasına takılan bir şeyi birebir sorarak o anda öğrenme şansı yok.
Kesinlikle farklıdır çünkü önceden sadece sınıf ortamında öğrenme vardı ama şuan internet üzerinden de öğrenme gerçekleştirilebiliyor. E-öğrenmenin geleneksel öğrenmeye göre avantajları olsa da bir o kadarda dezavantajı var. Mesela öğrenci e-öğrenmede tüm deneyleri tek başına hiçbir tehlikesi olmadan yapabiliyorken, deney sırasında anlamadığı ya da kafasına takılan bir şeyi birebir sorarak o anda öğrenme şansı yok.
5. Sizce günümüz öğrenenlerinin özellikleri
nelerdir? Nasıl öğrenmektedirler? Bir öğretmen olarak bu beklentileri nasıl karşılayabilirsiniz?
Bizim hitap edeceğimiz öğrenirlerin yaşları 10 ile 15 yaş arası olduğu için günümüzde dersleri bu yaşlardaki öğrencilerin teknoloji çağında oldukları göz önünde bulundurarak işlemeliyiz. Derslerde bilgisayar telefon gibi etkili ve kalıcı öğrenmede işimize yarayabilecek ne kadar teknolojik alet bulunuyorsa kullanmalıyız ve öğrencilere bu tür teknolojik aletlerin sadece eğlence amaçlı kullanılmadığını göstermeliyiz.
Bizim hitap edeceğimiz öğrenirlerin yaşları 10 ile 15 yaş arası olduğu için günümüzde dersleri bu yaşlardaki öğrencilerin teknoloji çağında oldukları göz önünde bulundurarak işlemeliyiz. Derslerde bilgisayar telefon gibi etkili ve kalıcı öğrenmede işimize yarayabilecek ne kadar teknolojik alet bulunuyorsa kullanmalıyız ve öğrencilere bu tür teknolojik aletlerin sadece eğlence amaçlı kullanılmadığını göstermeliyiz.
6. Öğretmen olduğunuzda bir dersi nasıl
işlemeyi düşünüyorsunuz? Örnek veriniz.
Derslerde yapacağım her türlü etkinliğin yanı sıra ders içinde çeşitli teknolojik araçları kullanarak öğrencilerimin derslerini daha iyi anlaması için elimden geleni yaparım. Derslerde Web 2.0 araçlarını kullanarak öğrencilerin kafalarında kalan ufak tefek soru işaretlerini gidermeye çalışırım. Örneğin mıknatıslar konusunda sınıfa getireceğim iki mıknatısla dersi anlattıktan sonra YouTube’dan açacağım görselleri daha renkli ve daha dikkat çekici bir videoda mıknatısların zıt kutupları arasında nasıl etkileşim olduğunu daha iyi anlayacaklardır.
Derslerde yapacağım her türlü etkinliğin yanı sıra ders içinde çeşitli teknolojik araçları kullanarak öğrencilerimin derslerini daha iyi anlaması için elimden geleni yaparım. Derslerde Web 2.0 araçlarını kullanarak öğrencilerin kafalarında kalan ufak tefek soru işaretlerini gidermeye çalışırım. Örneğin mıknatıslar konusunda sınıfa getireceğim iki mıknatısla dersi anlattıktan sonra YouTube’dan açacağım görselleri daha renkli ve daha dikkat çekici bir videoda mıknatısların zıt kutupları arasında nasıl etkileşim olduğunu daha iyi anlayacaklardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder